تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 18:38
کد خبر : 61082

آغاز نام نویسی پیش دبستانی ها و نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان

آغاز نام نویسی پیش دبستانی ها و نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان “کلاس اولی” و پیش دبستانی ها در این استان آغاز شده است. نادر جهان آرای روز پنجشنبه اظهار داشت: خانواده های دارای فرزندان کلاس اولی و پیش دبستانی تا ۳۱ مردادماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان “کلاس اولی” و پیش دبستانی ها در این استان آغاز شده است.

نادر جهان آرای روز پنجشنبه اظهار داشت: خانواده های دارای فرزندان کلاس اولی و پیش دبستانی تا ۳۱ مردادماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

وی درباره شرایط سنی برای ثبت نام کلاس اولی ها و پیش دبستانی افزود : متقاضیان ورودی پایه اول متولدین ۲ مهر ۹۲ تا ۱ مهر ۹۳ و نوآموزان ۴ و ۵ سال تمام می توانند با مراجعه به واحدهای آموزشی فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون در آغاز ورود به مدرسه برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در تمامی واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

وی با بیان اینکه مدیران در ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد باید دقت لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام ، نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس همراه در سامانه سناد برای ثبت نام ضروری است.

وی اضافه کرد: تمامی نوآموزان بدو ورود به مدرسه باید در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت کنند و برنامه سنجش پیش دبستانی ها مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌ شود که هماهنگی برای این مهم در مدرسه از سوی مدیر به اولیاء اعلام می شود.

استان گیلان دارای حدود ۴٠٠ هزار دانش آموز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.